vrijdag 11 februari 2011

Vocaka bulaire

Ik ben 17 maandjes oud en ken nu al heel wat woordjes. Ik begrijp donders goed wat ze tegen me zeggen, behalve als het me niet zo goed uitkomt. Neen, stout, tut en bumba zijn mijn favoriete woordjes.



Maar dit is mijn volledige lijstje :

Antwoorden of bevelen
  • ja!
  • nee! (met vinger en al)
  • no' (nog)
  • toe (doe dat toe, ik wil dat toe doen)
  • uit (ik wil in of uit de stoel)
  • oei (er is iets gevallen)
  • 'tout (pop of papa is stout met vinger en al)
  • nog
  • hallo (altijd met iets dat op telefoon lijkt aan haar oor)
  • dodo (slapen)
  • dada
Voorwerpen
  • pop
  • bal
  • bloem
  • auto
  • bus
  • tut
  • 'toel (stoel)
Wat zegt de ...
  • woef (hondje)
  • mauw (poes)
  • meu (koe)
  • blub (vis)
  • snotter met de neus (varken)
  • hihihihih (paard)
  • i-aaaa (ezel)

Diertjes
  • paa-'tje (paardje)
  • shi-ta (sjika, hond van opa en mammie)
  • bee' (beer)
  • aap
  • ki-ke (kikker)
Familie
  • meemee (meter)
  • peepee (peter)
  • koko
  • bebe
  • papa
  • mama
  • bumba